kawan-kawAN akuw

kawan-kawAN akuw

Ahad, 14 November 2010

Kesan Penyakit Dari Makanan Dan Bahan-Bahan Lain. Wajib Baca!


1. Jika anda makan satay, jangan pula lupa timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesankarsinogen! Apa bendanya karsinogentu? (Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalah anti-karsinogen.

2. Jangan makan udang selepas mengambil pil vitamin C ! Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.

3. Cuba yang ni bagi penggemar makanani "Bah Kut Teh" (babi). Banyak orangCina suka makan yang ni, lihatlah sebelum terlambat. Cuba tuangkan Coke(minuman bersoda) atas kepingan daging babi tu dan tunggu sekejap, anda bolehtengok ulat berenyut-renyut keluar dari sana . Fakta diperolehidari 'Health Corporation of Singapore '.

4. Barah akibat penggunaan bahan dalam Shampoo. Balik rumah dan pergiperiksa. Tukarlah ke jenama lainsebelum terlambat, jika kandungandalam shampoo anda mengandungi SodiumLaureth Sulfate atau ringkasnya SLS.Bahan ini akan menyebabkan barah dalamjangka masa yang panjang dan inibukannya jenaka. Shampoo yang disahkanmengandungi bahan ini ialah; VO5,Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal,Hemp Shampoo terbaru keluaran bodyshop, Nature Force dan lain-lain lagi.Shampoo Clairol's Herbal Essenceadalah satu-satunya yang mengandungiSodium Laureth Sulfate secara tunggal.Meskipun pertanyaan telahpun dibuatterhadap syarikat ini dan jawapan darimereka ialah, "Ya memang kami dah tahumasalah ini tetapi kami tidak bolehmelakukan apa-apa kerana kamimemerlukan bahan yang bolehmengeluarkan busa yang banyak". Dalampada itu, Pasta Colgate & Dee Dee(untuk kanak-kanak) turut mengandungibahan yang sama untuk penghasilan busa.

5. Kepada ,penggemar makanan jenis mee segera (tak kiralah maggi, koayteowdsb), Pastikan berhenti makan dulusekurang-kurangnya 3 hari selepasmengambil mee segera sebelum mengambilpaket yang seterusnya. Maklumat yangdikongsi bersama dengan seorangdoctor. Keluarga saya telahmenghentikan pengambilan makanan inisetelah mendapat tahu berkenaansalutan wax ke atas makanan ini.Inilah yang menyebabkan mee segeratidak melekat antara satu sama lainapabila dimasak. Telah dinyatakanterdahulu melalui SEORANG AKTOR dariSBC (sekarang ni dikenali sebagaiTCS). Beberapa tahun lalu, yang manakariernya membuatkan beliau sangatsibuk untuk memasak, jalan mudahmengambil mee segera setiap hari.Kemudiannya beliau disahkan menghidapbarah. Barahnya disebabkan wax dalammee segera. Doktor juga memberitahuyang badan manusia memerlukan 2 hariuntuk membersihkan wax dari sistembadan. Seorang lagi mangsa yang serupaialah Pramugara dari SIA yang manasetelah berpindah dari rumah ibunya kerumahnya sendiri, Dia tidak memasaktetapi kerap makan mee segera. Diadidapati menghidap barah dan matiselepas itu. Sekarang ini tindakanmemakan mee segera bolehlahdiistilahkan sebagai 'makan untukmendapat barah'. Kalau istilah JamesBond, 'Licence to kill!'

6. Bawang Goreng segera, Seorang kawanmelawat ke sebuah perusahaan kecilmembuat bawang goreng, dan melihatterdapat banyak straw minuman. Yangbewarna dan tidak bewarna diasingkan.Apa yang mengejutkan ialah straw yangtidak bewarna dicampur bersamagorengan bawang yang bertujuan apabilaplastik straw tersebut dipanaskan,ianya melebur lantas menyaluti bawangtersebut. Sebab itulah kalau bawanggoreng segera yang dibeli terdedahkepada udara tak akan lembik tapikalau kita buat sendiri lembik dalammasa yang singkat sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan